Counting down - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Patricia Rijnders - WaarBenJij.nu Counting down - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Patricia Rijnders - WaarBenJij.nu

Counting down

Door: Patricia Rijnders

Blijf op de hoogte en volg Patricia

13 December 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hier lig ik, op mijn bed in het Lele hotel in Ho Chi Minh City (voorheen Saigon).. De plaatjes op internet zagen er mooier en luxer uit dan in werkelijkheid het geval is. Maakt niet uit, het bed slaapt goed, heb vanmiddag een dutje gedaan! Dat was ff nodig, na mijn lange reis. Gisteren vertrokken vanuit Amsterdam, met een tussenlanding in Hong Kong, uiteindelijk veilig aangekomen in Vietnam! Een lange maar uitstekende reis gehad. De douane en customs leverden geen enkel probleem op, en ook mijn bagage verscheen, na wat onderbrekingen van de bagage-belt. Vervolgens mezelf even miljonair gemaakt, door 6.000.000 vietnamese dong te pinnen (= ong. 225 euro). Daar moet ik even mee vooruit kunnen lijkt me! En dan op zoek naar 'mijn' taxichauffeur. Dat viel nog niet mee, tussen die honderden vietnamezen die zich verzameld hadden in de aankomsthal. Pfff, wat een mensenmassa.... Tussen al die mensen stond hij toch echt, met een bordje met mijn naam! Een vriendelijke man van middelbare leeftijd, die slechts enkele woorden engels sprak. Wat een ervaring, die taxirit, veel getoeter, heel veel auto's ennog veel meer brommertjes/scootertjes. Het rijdt allemaal door elkaar en langs elkaar. Voor mij een wonder dat er geen ongelukken gebeurden tijdens de rit, maar volgens de chauffeur gebeuren die er erg veel! Het begint hier donker te worden en ik vermoed dat tegenover mijn hotel een rock concert gaat plaatsvinden vinden vanavond, heb net al even een voorproefje gehad! Morgen reis ik naar Can Tho, waar ik 6 weken ga verblijven. Ik houd jullie op de hoogte!
Liefs, Patricia

  • 13 December 2014 - 16:25

    Willy Willems:

    Hoi Patricia,

    Leuk om je reisverslag te lezen en zo jouw reis een heel klein beetje mee te ervaren.
    Rust de komende twee dagen maar lekker uit en neem de tijd om te acclimatiseren. Want het is natuurlijk wennen daar zo. Fijn dat je reis goed is verlopen en laat nu maar alles op je afkomen.

    Geniet ervan en laat langzaam aan Nederland en het dagelijkse leventje hier een beetje los want dan kun je pas echt gaan genieten.

    Liefs, ik hou ook contact met Gitte en als jij graag hebt dat ik iets voor haar doe hoor ik het ook graag.
    Dan regel ik dat/.

  • 13 December 2014 - 19:29

    Trudy Langedijk:

    Hoi Patricia,

    Nog maar net weg en dan al meteen in een hele andere wereld beland. Prachtig toch?
    Geniet ervan enne... we'll keep in touch!
    (Maar hopen dat het de volgende keer met skypen iets beter lukt...)

    Liefs, Trudy

  • 13 December 2014 - 20:29

    Annie Maas:

    beste Patrica,

    Wat fijn dat je reis goed verlopen is, leuk om te lezen!
    Ik wens je verder heel veel succes met alles en blijf je volgen !
    Lieve groet!

  • 15 December 2014 - 22:15

    Mirjam Vd Heuvel:

    Hoi Patricia,
    Leuk verslag heb je geschreven, fijn dat je reis goed is verlopen en het avontuur begonnen is. Geniet ervan en ook ik blijf je volgen.
    Dikke kus Mirjam

  • 16 December 2014 - 22:42

    Trudy Thijssen:

    ha Patricia leuk om je verslag te lezen ook wij blijven je volgen en wensen je heel veel succes met je uitdaging dikke knuffel de Thijssen

  • 17 December 2014 - 18:55

    Lilian:

    Voor je het weet vind je alles wat in Vietnam gebeurd normaal. Ik weet zeker dat alles goed komt. Geniet er maar van wij volgen wel wat je allemaal doet.


    Groetjes lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 01 Okt. 2014
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 4064

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 11 Februari 2015

Goooodmorning Vietnam

Landen bezocht: